dinsdag 19 juni 2012

Het EK !

U denkt dat vrouwen niet van voetbal houden ? U hebt het mis !

Ploetermoeder kijkt graag voetbal. Ploetermoeder ging vroeger als klein meisje mee naar Beerschot en werd op latere leeftijd een fan van Blauw/Zwart. 
EK en/of WK, het was altijd feest bij ons thuis. Zo erg zelfs dat mijn ouders het huis uitvluchtten wanneer ik weer riep te foeteren op een zoveelste vuil spel.
Ik groeide bovendien op in een jongeswijk en was dus bijna verplicht om te leren sjotten ... En wat is er leuker dan pleintjesvoetbal ? En vandaag ook, geef mij een bal en ga ik ga als een agressieveling tekeer tegen onze tuinmuur.

Nu, eerlijk .. Het voetbal is niet meer wat het geweest is.  Agressie, potje stampen, theater .. We kennen het allemaal.
En nu ook, wie zit er achter de buis ? Ploetermoeder en niet Het Lief .. Neenee, Het Lief kijkt geen voetbal.  Veel schoons heb ik nog niet gezien, hopelijk brengen de volgende rondes wat meer spektakel. Is mij vooral bijgebleven (buiten het verdiende exit Oranja) ... Ierland ! Ik heb nog nooit zo'n massa supporter weten zingen voor hun verliezende ploeg, prachtig !

Mogen voor mij verder : Italie, Portugal en Spanje. (noot : dit bericht werd vorige week reeds opgeslagen als concept !)

De knapste spelers, de knapste tenues, het mooiste spel (alhoewel ... ). 
Naar mijn gevoel kunnen Italie en Portugal ook ferm theater spelen.
Knappe sjotters ? Ik houd eerlijk gezegd niet van voetballersbenen (staan zo'n beetje héél erg krom) en bovendien kan ik niet tegen tatoeages.  En het is vandaag de dag een sport om een voetballer te vinden zonder tatoe !


Mmm, moet er dan winnen ? Spanje ????  Kan Spanje winnen ? Ze spelen - naar mijn gevoel - momenteel wel het mooiste voetbal ! We shall see ...

Wordt er door mij gemist ... COLINA ! Bij deze dus nog even een ode aan Colina : jij maakte het voetbal altijd net dat ietsje mooier om naar te kijken ! Bedankt !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten