Haribo-oprichter Hans Riegel maakte in 1922 in Bonn het eerste 'dansbeertje' van vruchtengummi. Zijn voorbeeld waren de dansende beren die tijdens jaarmarkten te zien waren.

Vandaag de dag verlaten dagelijks zo'n honderd miljoen gummibeertjes in allerlei smaken de fabrieken van Haribo. Als alle gummibeertjes die jaarlijks worden geproduceerd aaneengeregen zouden worden, zou deze 'ketting' viermaal de aarde omspannen.

De Prins en ik hebben "een connection".
Ik lust ook zeer graag beertjes ...
Kan mij er ziek in zitten, vooral de rode en de zwarte ...
Heel soms zie je mij nog wel eens schepsnoep halen bij Kruidvat.
Het erge is dat ik daar in de bakken ALTIJD de rode en de zwarte snoep selecteer en de rest laat liggen.
Hilarische toestanden want je bent wel eventjes zoet !
Maar, niets boven Haribo snoep !! Dat zijn de "echte".