vrijdag 13 juli 2012

Verse pestosaus, klaar in een wip !

Koken doe ik niet graag. Een gerecht moet in een wip op tafel verschijnen of mijn honger is voorbij. Bovendien heb ik er tijdens de week gewoon geen tijd voor.
Nu, wij zijn hier thuis alle vier verslaafd aan Italiaans ... zowel wij als onze kids kunnen blijven "vreten" van al dat lekkers ..
En blijkt de echt Italiaanse keuken ook nog vrij eenvoudig te zijn .. Makkelijk ... een pasta met pijnboompitjes, champions, parmezaan en pestosaus.
Tot hiertoe kocht ik dan verse pasta en verse pastasaus bij Den Delhaize op de vershoudafdeling.
Kei gemakkelijk, eten binnen de tien minuten.
En toch .. ergens knaagt dat altijd het gevoel .. Dat moet ik toch ook in een wip kunnen maken !
Vandaar, verse pestosaus maak je als volgt :

50 gram pijnboompitjes, kort gegrild of gebakken in de pan
50 gram basilicum, let er op, dat zijn TWEE boompjes !!!!
1 of 2 tenen look
8 tot 9 eetlepels olijfolie (eetlepels zijn soeplepels)
8 tot 9 eetlepels verse parmezaan, zeer klein geraspt
peper, zout
misschien een beetje citroensap
... en mixen die handel ...
nadien nog een beetje bijkruiden naar smaak


noot: ik heb ook al verse pestosaus gemaakt met waterkers en zongedroogde tomaten

Je kan het koel bewaren in de ijskast en zelfs invriezen
En, het is WAANZINIG lekker en snel klaar.
Je hebt even het gevoel dat je wel ERG goed bezig ben in je keuken
En iedereen slurpt en lepelt die saus naar binnen.
.. Je voelt je meteen een beetje Jeroen :o))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten