vrijdag 17 augustus 2012

Casa Blanca, Hemiksem

Verdikke .. Ik heb nog geen woord geblogt over het leukste festival van Belgie : Casa Blanca in Hemiksem ! Vier dagen feesten voor Jong en Oud (ik reken mijzelf er ergens tussenin).

Wat ooit een gewoon Scouts onderonsje was op het middenplein van de Abdij is uitgegroeid tot een Topper of festivalvlak .. En ik ben zooo content dat ik er bij kan zijn en fier dat ik er ben opgegroeid !

Genoten van The Scabs, Therapy, Soulsister, Ozark Henry, Heather Nova, Winokio, De Mens, Triggerfinger  ..

Een dochter die kei boos werd wanneer ik - uit gewoonte - een leeg bekertje bier tegen de grond kieperde !

Een tweede dochter die overdonderd was door de muziek maar vooral onder de indruk van de ballons die tot tegen het nok van de tent vlogen.

Super ... genoten om oude bekenden tegen het lijf te lopen, te pintelieren, te leuteren over ditjes en datjes, zot te doen, mee te gillen, dansend, schuilend met vijf man onder een - kapotte - mini paraplu terwijl de regenpakken gewoon in de fietstassen lagen !

En ja,  .... Met de fiets !!! Wat is er leuker dan kilometers bollen naar/van een festival met de fiets ..  En deze keer voelde het fietspad goed (pretje)

Hopelijk zijn we er in 2013 opnieuw bij voor en achter het podium ... Bedankt aan de organisatoren om Hemiksem weer steviger op de kaart te zetten. Jullie doen dat super ...

Ik ben echt fier dat we zulke groepen mogen ontvangen in zo'n kleine gemeente ... Ben benieuwd of jullie het volgend jaar ook "gratis" kunnen houden. Voor mij hoeft het alvast niet ...

Wie wil genieten van goede concerten moet er maar wat voor over hebben. Maar, .. Ja, blijft het dan nog een festival voor het gezin ???

Want eerlijk ? Ik had nooit gedacht dat een groep als Therapy ooit binnen een straal van 10 km rond mijn woonplaats zou optreden ... Back to the good old days .. En ja, ook deze keer was ik de teksten vergeten (tenzij dan het eerste en de twee laatste nummers). Maar, dat is niet erg, de pintjes zaten er zeker voor iets tussen ... Ik voelde mij terug even 20



Geen opmerkingen:

Een reactie posten