zaterdag 22 september 2012

De Cinema

Kent u die nog ? De cinema; donkere zaal, mega schermen, loeihard geluid, irritante mensen met chips, popcorn, taco's, telefoons die ten allen tijde beginnen te rinkelen, gegiechel ?
U leest het; ik ben er niet zo'n liefhebber (meer) van.
Maar af en toe ontvang je links en rechts een ticket en dan moet je wel .. Want, een filmticket kost ondertussen toch al nen euro of 8 dacht ik ?

Wij hebben momenteel dus bijna 5 van die tickets en daarvan hadden er twee de houdbaarheidsdatum op een dag na bereikt.  Een verplicht nummerke cinema dus. En mensen, het is niet makkelijk om dan een film te kiezen.  Vroeger, in een vorig leven, ging ik bijna wekelijks naar de film.  Niet voor de populaire toestanden, neen, ik zat geregeld in Cartoons in Antwerpen omdat ik zogezegd "alternatief" wilde doen.  Er kan vele over gezegd worden, maar, ik heb er toch maar parels van films gezien (de slechte stoelen moest je er maar bij nemen).

Hop naar Kinepolis .. Eerst het gebruikelijke Quickskeu en dan een filmpje kiezen. Moeilijk ... We hadden bovendien 3D tickets in bezit.  Eerste keuze, Ice Age 4. Ik ben wel zot van Ice Age, vooral de eekhoorn weet mij te bekoren. Helaas heb ik hier thuis ook een dochter die zot is van Ice Age én ploetermoeder voelt zich dan weer schuldig dat ze net die film dan zou kiezen ... Hmmm, .. Twijfel en dan een "njet". Doen we niet !

De film De Rouille et d'os dan maar ?
Maar ach, die draaien ze binnenkort wel op Televisie .. Zo ne keer of vijf, niet waar ?
Little Black Spiders speelden ze ook nog niet. Spijtig, zie er best leuk uit .. Zeker bestemd voor 1 van die andere tickets die nog op moeten !!! Maar ja, Miss Tinkerbel komt er ook nog aan ..
Jezus, ik ga mijn gemiddelde aardig opkrikken want volgende week heb ik een verplicht nummer met mijn werk ... Bourne Legacy !!!


Uiteindelijk hebben we gekozen voor Headhunters, een Noorse Thriller.
Ik ben zot van Scandinavische reeksen, films, boeken ...
De lat lag niet erg hoog, in de praktijk vind ik de boeken altijd leuker.
Maar, deze maakte mij nieuwsgierig ... Uiteindelijk werd het een hele andere film dan ik verwacht had. Er waren zelfs momenten dat ik bijna in de lach schoot maar subliem !

"Een Headhunter die boven zijn stand leeft en daarom bijklust als dief van kunstwerken"
En dat is het enige dat ik vertel want je wordt in de film gezogen, het tempo ligt hoog, het ene beeld al gruwelijker als het andere en zéér fantasievol !!! Een lekkere aanrader !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten