zondag 28 oktober 2012

Hooverphonic

Ik ben verzot op Hooverphonic al van bij de start (nu toch al een jaar of vijftien) ...  Op dat moment was ik helemaal into Triphop (Hoover, Tricky, Massive, ...)

Ze kunnen bij mij écht NIETS verkeerd doen !

Heb ze al regelmatig gezien en in verschillende gedaantes: in't klein (dit jaar nog voor een man of 50), iets groter (zo'n man of 100 met Geike toen nog) en nu dus in het Groot !

Houd ook wel van symfonische orkesten, ga niets voor niets jaarlijks naar De Proms.
kWeet het, it doesn't fit me, ik val eerder voor stoere rockmuziek maar toch ... Bij de start van de verkoop, zat ik 's morgens om negen uur klaar voor mijn tickets.

Het was er boenk op in het Grote Sportpaleis. Alles maar dan ook alles was perfect.

Een knap orkest van 62 man onder leiding van een zekere Cedric Murat voor wie ik zeer snel overstag ging, zo'n energie dat die kerel uitstraalt.  Een orkest is toch altijd iets speciaals, warm van geluid en je wordt helemaal opgezogen in de muziek  (daarom ook dat ik enorm houd van filmmuziek maar dit ter zijde).


De setting ... Beetje jaren 30-achtig, het orkest in het zwart, dirigent en de muzikanten in het wit.  Achtergrond in dieprode fluwelen gordijnen omhuld.  Een blaft van een video-scherm met daarop de projectie van Noémie !!! Noémie zelf helemaal into the 30-es, ijskoud qua gezichtsuitdrukking en bewegingen ..
Zo kennen we ze !

Callier zoals altijd, droog, KURKdroog maar daar houd ik wel van.  Links en rechts een flinke sneer uitdelend aan het publiek en voor de rest een super perfectionistische set ! Zijn eigen zelve ...

Zalig optreden dat nog enige tijd bleef nazinderen ...  En ons Noémie, knap staaltje van zang en présence voor een dame die net 24 is !!! Ben er nog niet uit of ik je stem mooier vind dan Geike maar je bent even sensueel in je bewegingen ... Misschien net wat te arrogant maar ach, dat moet je zijn wil je dit bereiken op je 24 !

Setlist :

- Intro
- Plus profond
- One two three
- Heart Broken
- The night before
- Club Montepulciano
- The last thing I need is you
- 2 Wicky
- Anger never dies
- Unfinished Sympathy
- Expedition Impossible
- George's Café
- Happiness
- The world is mine
- Jackie Cane
- Mad about you
- Sometimes
- Vinegar and salt
- Eden
- Renaissance Affair
- La Horse
- Danger Zone








Geen opmerkingen:

Een reactie posten