zondag 21 oktober 2012

Lopen

L O P E N ..

Ai, ai ...
Er is tegenwoordig wel elke dag een excuus om niet te lopen : te druk op kantoor, te moe, te lastige kinderen, te zieke kinderen, een huishouden dat er niet perfect genoeg bij ligt, activiteiten links en rechts.
En toch ... Toch .. Ik mis mijn leven van een dik half jaar geleden.

- Bezoek aan de podoloog : resultaat : steunzolen met als doel : recht lopen. Alleen heb ik het gevoel dat ik nu pas scheef loop. Maar, het lijkt te helpen, tenminste als ik niet vergeet de zolen te wisselen
- Zitbal op kantoor : een aanrader maar niet voor de hele dag. Tijdens gesprekken zit ik op de stoel omdat ik schrik heb om Beans-gewijs achterover te tuimelen .. en ja, hier kan dat !!!!! Hier kan alles !
Probleem is wel dat het manvolk op kantoor het nogal vunzig vindt, zo'n vrouw die heupwiegend op ne zitbal zit. Ach ...
- De Fitness : binnenkort word ik een stevig wijf .. Er is een plan ! Tussen de gewichtheffende kreuners mag ik ook heffen, weliswaar alleen mijn benen en poep .. Op een matteke. Maar het helpt.  Gekende pilatesoefeningen van na mijn bevalling, compleet uit het oog verloren maar zo belangrijk
Nadien mag ik mijn benen en hamstrings trainen op ingewikkelde apparaten.  Een week geleden wist ik niet eens waar de hamstrings zich bevonden .. Dat ik ze bezit is duidelijk, auw ...
- Lopen : het plan van de coach is om tegen januari terug in staat te zijn om 16K te lopen binnen mijn hartslaggrenzen en mensen die zijn laaag, zeer laag, té laag ... Was ik zo trots dat ik mijn 10K binnen het uur kon lopen, moet ik nu vertragen naar een snelheid van 8 per uur. Auch ... frustraties allom !
Maar niet getreurd, gisteren lukte zelfs de 10K niet. Nu, het was winderig, zeer winderig, koud en nat maar toch .. Ik heb weer lopen vloeken dat het een lieve lust is.
Hoe ga ik die klus klaren tegen januari ? Het is slecht weer, snel donker ... en alles moet ik alleen trainen.  Niemand die mij gezelschap houdt, niemand om tegen te praten.
Hemel !

En weer die allomgekende vraag : W A A R O M !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten