vrijdag 28 december 2012

London vs. hardlopen

En toen was het zover ... Rennen in London .... Hyde Park !
Het Lief een beetje zot maken ...

Drie dagen London levert een valiesje op met bijna alleen maar loopspullen.

Helaas wel zeer slecht weer waardoor we maar 1 ochtend konden rennen maar mensen, wat een verademing .. En weer even de droom die boven duikt ... Op mijn 40ste de marathon rennen van London.

Hyde Park is vernoemd naar een zekere Anna Hyde en heeft een rechthoekige vorm van 140 hectare. Omringd door een ruiterpad (waarop wij toevallig de Koninklijke Garde zagen passeren) en in het midden de Serpetine Lake (waar je lekkere koffie en gebak kan krijgen !!!).  In de zomer vind je er roeiboten, zeilbootjes in de winter kan je vooral genieten van de zwanen, eenden, de stilte en natuurpracht als er zo'n lekkere damp over het water hangt.

Mijn plek dus om te rennen ... Om de een of andere bizarre reden voel ik mij enorm veilig in dit park in vergelijking met de parken in Antwerpen. Je bent nooit alleen, er is politie-controle op paard, de andere lopers begroeten je vriendelijk, aparte "lanen" voor fietsers en skaters ... En gewoon de wijdsheid maken dat ik met volle teugen kan genieten. Je kan er makkelijk verdwalen en vlot een toer doen van 10K zonder het gevoel te hebben "hier ben ik al geweest".

En ja, ik ben bevooroordeeld want .. Ik ben een London Freak .. Toch .. Een bezoekje waard als je op vakantie bent in London, graag wandelt of rent.  Mooie monumenten, prachtige bomen, lekkere koffie en gebak ... en tamme eekhoorns :o))



Geen opmerkingen:

Een reactie posten