vrijdag 7 december 2012

Verjaren : moi ???

Gefeliciteerd met je verjaardag ...

Tegenwoordig denkt iedereen eraan .. Je krijgt persoonlijke (reclame) post in de bus, in je mailbox.  Tientallen postjes op je FB-account allemaal met datzelfde woordje "gefeliciteerd".

Awel ... Ik ben helemaal niet zo blij met mijn verjaardag !
Ik ben gestopt met verjaren de dag dat ik 30 werd.

Wie in godsnaam verjaart er nog graag ... ? Het betekent dat je gewoon WEER een jaar Ouder bent mensen ... En ik weet niet hoe het bij u voelt, maar een jaar vliegt voorbij ...


Als kind is verjaren super .. Veel kadootjes, veel verjaardagskaarten. Een feestje voor de vriendjes van de klas, trakteren, een familie-feestjes, inpakpapier etc.

Maar als volwassene ? Met een beetje geluk ontvang je nog 1 kaart, 3 ingepakte kadootjes en heel misschien ga je nog eens 1 pintje drinken op café ... Voor de rest is een verjaardag een dag zoals een andere !

Neen, felicitaties hoeven voor mij niet op deze dag.  In mijn gedachten zal ik altijd de eeuwige 30-tiger blijven.  En ja, ik heb hier nog het geluk dat de oudste een week geleden jarig was zodat de slingers en ballons nog omhoog hangen. Hip, hip ....

Overigens ... Ik moest een Sint kindje worden.
Omdat ik als nog niet geborene in de buik duidelijk wist dat ik geen vriendjes met de Sint zou worden, heb ik het volgehouden tot net na middernacht.  Pijnlijk voor mijn moeder en achteraf best ook pijnlijk voor mezelf.  Want ... Mijn geloof in de Sint was ik ook zeer snel kwijt !
Want ja ... De Sint bracht - toevallig - altijd een kadoo van hemzelf en voor mijn verjaardag ???
Fijn hoor als kind !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten