donderdag 24 januari 2013

Trouwen : de Datum


Sorry .. Too busy met het plannen van een trouw ...
En mensen, had ik het op voorhand geweten ...
Nen trouw is voor mensen met stalen zenuwen !
En ik heb dat niet, neen, ik ben een super ongeduldig en perfectionistisch wezen en dat is een probleem.

Een trouw, goh, dat zou bij mij D+1 moeten geregeld zijn .. Tot in de puntjes natuurlijk.
En dat gaat niet.

Maar, beste bloggertjes, vanaf nu word ik de perfecte weddingplanner !
Die van Regi heeft er ook een boek over geschreven; ik doe mee ...

Mijnen blog zal een andere dimensie krijgen .. Eentje van romantiek, creativiteit en vooral ... Zenuwen.
Af en toe zal ik u doen verlekkeren van alles wat bij nen trouw te regelen valt ..

Het eerst belangrijke punt ... Wanneer plan je je trouw.

Van zodra je bekend maakt dat je trouwt, krijg je direct de tegenvraag "wanneer". In 1 enkele zin bijna.
Tja .. euh ... nog niet bij stil gestaan eigenlijk.  Ergens dit jaar, volgend jaar ... Niet gehaast he mensen, na tien jaar ...

Helaas denkt je omgeving er anders over; als je openbaar maakt dat je trouwt, moet je eigenlijk de datum ook al kennen. Dus mensen, doe het niet op een impulsieve manier zoals wij want het komt niet goed ... Ik werd op 21 december gevraagd

- Handig van mijn lief want dit was de dag dat de wereld ging vergaan; zei ik neen en viel de wereld was het niet eens zo erg -

We wijken af .. Op 21 december werd ik gevraagd en tot op vandaag weten we niet wanneer we trouwen. Volgens het Protocol, de etiquette - whatever - zijn we dus monsterlijk te laat.

En het is niet eens zo moeilijk .. Ik wou nooit trouwen in ze zomer .. A) het is dan te warm B) wij hebben toch altijd regen. Initieel werd het 2014 maar mensen, dat is nog twee jaar .. En, eerlijk .. Onze oudjes worden ook niet jonger en twee jaar, mensen, voor hun is dat lang hé .. En wette; als ik dan de romantische wil uithangen, moeten mijn mama en papa aanwezig zijn !

Trouwen dan maar in de herfst, onder het moto A) beter weer als in de zomer B) prachtige herfstkleuren, ideaal voor de foto's.  En dan hé, dan ga je op zoek naar een zaal (daarover later meer) en verschuift die datum want A) de zalen zijn volzet B) je vindt DE zaal niet ...

Je verschuift dan stilaan naar december maar A) Sinterklaas B) examen C) verjaardagen D) Kerst E) de dag van de onnozele kinderen ..

Die van Trouwzaal X vond het trouwens een geweldig idee "Waarom trouwen jullie niet op de dag van de onnozele kinderen" ... Ik vind jullie hierin wel passen .. (boenk, die zat).

Of we al dan niet op de dag van de onnozele kinderen gaan trouwen, laat ik nog even in het midden. Ik wil je gewoon even mee geven dat een goede Time-Management aan de orde is de dag dat je je Lief ten huwelijk vraagt !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten