zaterdag 26 januari 2013

Trouwen : het kleed !

Iets waar alles "meisjes" naar uit kijken; het trouwkleed !

Ieder meisje wil in een prinsessenkleed trouwen .. Dat is gewoon zo ... Als je een bruid zie, zie je nauwelijks een gezicht, neen, je ziet 1 groot pak, wit, satijnen pak omhulsel .. Het doet mij soms denken aan die sumo worstelaars in van die pakken met een helm ... Of het bekende Michelin manneke.

Ik ben ook  geen meisje meer; ik ben een + 35-jarige vrouw (dit klinkt eng) die twee kinderen op de wereld gezet heeft ... Die al tien jaar samenleeft met haar Lief, overgeschakeld is naar het klassieke "huisje-tuintje-kindje" patroon.  Ik ben al lang geen prinses meer, overigens ook nooit geweest.  No, no, keep it plain and simple !

Ik ging mij er dus ook weer zeer makkelijk van af maken ... Trouwen doe ik in een King Loui kleedje of een Who's That Girl kleedje .. Makkelijk toch; niet zo duur, je kan je "botten" eronder dragen, lekker makkelijk om te bewegen, springen, achter je kinderen aanlopen.  Geen stress wanneer je erop morst, wanneer je kinderen erop morsen, wanneer je je kinderen moet dragen .. En, belangrijker nog ... Recyclage .. Want, in godsnaam, wat doe je met je trouwjurk ???? Je draagt het ding ene keer en dan verdwijnt het in zo'n chique zak en leg je het op zolder. Want, mensen, zo'n kleed past niet eens in mijn klerenkast !

Helaas is de visie "ik ga het mij makkelijk maken" weer zeer naïef ... Want, ach .. Is het niet ook een beetje jouw dag ????

Dus, na de datum kan je beter al even stil staan bij je kleed dames ...
Uiteraard ga ik hier niet verklappen in wat voor kledij ik ga trouwen ... Een broekpak, jogging, rok, kleedje, zwart, rood, ... Misschien ga ik zelf wel iets in elkaar flansen, ah ja, ik heb nog een jaar ...
Het zal alvast geen Michelinpak worden !

1 opmerking:

  1. Als dertiger en moeder van 3 ben ik in juli vorig jaar getrouwd, en ik ging me het er gemakkelijk vanaf maken qua kledij :-) Mijn fashion vriendin heeft ingegrepen, ging shoppen met me tot ik erbij neerviel, en ik kocht een kleedje dat echt wel meer voor de gelegenheid diende en toch geen trouwkleed was. (bij Twiggy in Gent) Ik moet wel toegeven: zoveel heb ik het sindsdien niet aangedaan, maar als ik me ooit nog eens wil opkleden, ik heb het toch liggen.

    BeantwoordenVerwijderen