dinsdag 5 maart 2013

Loop warm voor chocola

"Loop warm voor chocola" stond er in Runner's World.

Moet je mij zeggen !
Ik ben zot van chocolade ..

Hoef het niet zo nodig in een chocomousse (bah) maar ne reep pure chocolade, een paasei, een St Klaasventje, een goeie praline met witte vulling .. mmmmm ...

En chocola werd mijn dood bij de tweede zwangerschap .. Ik "VRAT" chocolade ...
Heelder repen pure Côte D'Or repen, heelder zakken grote paaseieren, mmmm ...
En zodoende dus 24 KG kwijt te spelen (met onderscheiding geslaagd nb.).

Maar kom .. C h o c o l a d e, er zijn volgens mij maar weinig mensen die het niet lusten.
En nu is er goed nieuws .. Chocolade mag !!!

Chocolade (pure en niet met grote hoeveelheden) is goed tegen hart- en vaatziektes, beroertes, hoge bloeddruk, bovendien zou je je uithoudingsvermogen verbeteren !
Een andere studie beweert dat mensen die geregeld chocolade eten, minder last hebben van overgewicht dan deze mensen die het snoepgoed niet aanraken.

Wil dit nu zeggen dat je massaal moet gaan vreten zoals ik deed ?
Neen, er wordt gezegd dat je per dag 30 tot 40 gram pure chocolade of cacaopoeder mag oppeuzelen. Nu, ik ben te lui om de repenverpakking van Côte D'Or te lezen of een praline te wegen omdat ik perse wil bloggen .. en ik ben er zeker van dat ik er dagelijks boven zit maar ... het mag !
Je mag echter dit maximum per dag niet overschrijden omdat 40 gram chocolade blijkbaar goed is voor 150 KCAL. Langs de andere kant, als je wekelijks drie tot vier uur gaat hardlopen ... Zie ik er niet veel kwaad in (excuses).

Melkchocolade is niet aangewezen wegens te veel suikers en andere toegevoegde vetten maar eerlijk ? Als ik een blokje pure chocolade voel smelten in mijn mond ... ik zou voor geen geld van de wereld nog melkchocolade willen eten.

Neen, ik ben verslaafd, verliefd, verzot, verlekkerd .. En zal het nooit van mijn leven laten ... u ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten