dinsdag 19 maart 2013

Urban Trail Antwerpen

Een tip kreeg ik van een collega .. Over een "loopje" in Antwerpen, ergens in maart 2013 ..
Een loopje ? Aaaah, dat kan ik wel aan, toch ...

Dus, mij snel ingeschreven (merk je ook aan mijn startnummer dat laag is) zonder veel nadenken.
Tot ik het parcours bekeek .. 12 KM, stevige afstand en niet zomaar recht-op-recht. Links en rechts een kuitenbijter en meer nog kasseien .. En ik ben niet zo wild van kasseitjes ... Het loopt niet comfortabel, altijd die schrik om mijn voeten te kwetsen, je lijkt precies te waggelen ...

Maar, 12 KM is wel de ideale afstand richting Ten Miles ergens in april.
Dus, gaan .. En gaan deden we ... Dankzij mijn melkzuur-check in februari wist ik mijn limieten.


Nu, ik kan ver, zeer ver maar ik durf dat niet ... Die knop is nog steeds niet omgedraaid (denk altijd dat ik een hartfalen ga kweken). Maar, .. ik wist wel dat ik comfortabel kon uitlopen.  En gelukkig deden we dat ook, zij het nog steeds in een tragere tijd dan theoretisch mogelijk is.

Maar, dat is het hem he .. Theorie en praktijk !
Tijdens de praktijk krijg je te maken met factoren die niet op papier staan :

a) om half tien start de wedstrijd maar jij staat er al rond half negen te kou-kleumen
b) voor de start moet je al drie keer naar de pot om die 2L water te lossen zodat je bij de start al terug dorst hebt
c) je ontbijt van twee boterhammen is tegen half tien ook alweer verteerd
d) het drummen blijft toch ook een boosdoener ...
e) je word opgezweept door de andere lopers en de muziek waardoor je te snel start
f) je mag lopen in een prachtig kader : Steen, Vleeshuis, Felix Pakhuis, Vlaaikensgang, Schoon Verdiep, Steen, Sation, Parkspoor Noord, Stadspark waardoor je toch ook wel moet genieten, want dat is iets dat we menen te vergeten, je loopt voor de fun als amateur, voor je gezondheid !!!!
g) wachten en wandelen omdat een aantal stukken te smal zijn om 4000 lopers door te laten oa. Vlaaikensgang, Station, Parkspoort Noord .. Voor mij wel een meevaller want dan kon mijn hartslag terug omlaag ..
h) heel veel bochten en kantjes, wind en koude ...

Nu wat het resultaat betreft, ik liep ongeveer 11 KM/uur en ben trots op mijzelf, alhoewel ik dat niet was toen ik de finish overstak.  Een jaar geleden liep ik 9 KM/uur tijdens een wedstrijd, in oktober liep ik 10 KM/uur .. We maken dus vooruitgang ... Bovendien, zomer vorig jaar kon ik nauwelijks stappen, zitten, liggen van de rugproblemen.  We zijn dus enorm vooruitgegaan vandaar PLUIM aan MEZELF

Maar, ook een pluim aan de organisators en vrijwilligers van deze Urban Trail Antwerpen. Zonder hen geen leuke, ontspannen loop !!! Bedankt !!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten