maandag 14 februari 2011

Valentijn

14 februari traditioneel Valentijn ?
Allez, toch voor de commercanten, niet voor ons ... wij hebben Valentijn nooit gevierd. Onder het idiote motto "bij ons is het elke dag Valentijn ...". Geen commerce voor ons.
Maar; in ons nieuwe leventje met allebei een drukke baan en twee drukke kinderen (en twee drukke katten, lol) ... Zouden we misschien maar beter wel overstag gaan voor dat ene romantische dagje per jaar !
Soit, ... Voor iedereen, een happy Valentine !


Een aardappel, een onooglijk ding
die heb ik eens goed bekeken.
Het viel mij op dat er geen twee
op elkander leken.
Ik wil nu verder gaan
met aardappels te schillen,
maar ik bedenk me,en vraag me af
zou die aardappel dat wel willen?
Zou hij of zij, wat het ook is,
daar dan niks van merken,
dat ik met een vlijmscherp mes
zijn schilletje zal bewerken?
Als hij dan in zijn blootje staat
zal hij zich dan niet schamen?
of zijn ze wel zo uitgekookt,
dat ze daar geen aanstoot meer aan namen?
Je weet maar nooit,
ik weet het nog niet zo net,
zeker is dat ik vandaag,
maar eens rijst op tafel zet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten