maandag 13 juni 2011

HELP !

HELP !

Deze duizendpoot zit met een gat in haar hoofd ...
Binnen twee weken is het schooljaar voorbij .. En ik weet niet wat maken/kopen voor diegene die mijn dochter manieren bijleert, leert knutselen/schilderen, haar doet thuis komen met schrammen en blauwe plekken ... Diegene die erin slaagt om mijn dochter te doen eten op school, haar doet zingen en springen ... HELP !!!

Is het schooljaar écht al voorbij, het lijkt pas gisteren dat ik haar aan de schoolpoort dropte ?!
Nog geen drie jaar, de kleinste, fijnste van de klas maar oooooh zo stoer met haar veel te grote rugzak.
Mijn kind dat direct hele dagen naar school moest en de week ervoor nog lekker kon genieten van een namiddagdutje ... net droog overdag en hopla ... Voor de komende jaren meedraaiend in die mallemolen van het Onderwijs ...

Weken ervoor al oefenend op de naam van haar Juf/Meester ... en toen bleek het iemand anders te worden om dan na zes maanden alweer te veranderen.  Ze verteerde alles goe dat kleine tere meisje van me ... Ze bloeide nog verder open, kreeg ineens 24 extra vriendjes, mocht naar haar eerste verjaardagsfeestjes (nb. van twee jongens !!!), leerde haar klungelig lijf een beetje controleren op de turnles.

Pffff ... wat geef je al die moedige mensen die dag in dag uit met onze kleuters in de weer zijn ?
Ik weet het niet ... Zou ik nog snel iets in elkaar flansen om dan op een donkere zolder te verdwijnen, ga ik voor snoep en koekjes, een plant ???? Tips meer dan welkom .. Ooooh, please, please, denk met mij mij; mijn donker brein laat me in de steek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten