vrijdag 14 oktober 2011

Hoe, time management ?

de kortste definitie van timemanagement:'de goede dingen goed doen'. 'Als je weet wat voor jou de juiste dingen zijn, dan kun je gaan bepalen hoe je ze slimmer kunt doen. Jezelf zaken voornemen en ze uitvoeren zien sommige experts als het summum van timemanagement

Over mijn time management is al veel gedoe rond geweest.
Het merendeel van de mensen begrijpt niet dat ik alles geregeld krijg op een dag van 24u.
Nu ... Vandaag was weer Een Dag met de perfecte organisatie :


Eerst de kids klaar maken en naar school brengen. Nadien met de tuut op pad voor een uur en half zweten op de loopband, fiets, crosstrainer.  Een koek etend in de auto naar Tante Pif om daar een dik uur naailes te krijgen want met de wiskundige toestanden wil het maar niet lukken. Een zeer snelle lunch met Het Lief om over te schakelen op een hogere versnelling richting Regenboogwinkel.  Daar een eerste St Klaas kado gaan halen (heb ik wel wat tijd verloren want kies maar tussen al het lekkers dat de Sint kan brengen) en dito uitnodigingen voor mijn Madame haar feest in november.  Op naar school om samen met mijn Oudste nadien te winkelen zodat de ijskast voor op zijn minst een kwart gevuld geraakt.  Madame wat volgepropt met een lekker vieruurtje (allez, lekker was het wel, gezond kan je een Micky Mouse worst niet noemen).  En nu thuis, strijkend (een mini Ventoux) en bloggend ..

... Eigenlijk had ik eens moeten zien hoeveel kilometers ik vandaag in de auto zat; mijn ecologische voetafdruk was niet zo geweldig ... Soit, het is nu iets na vijf uur in de namiddag en mijn time management gaat gewoon verder ... De kleinste gaan afhalen, koken, samen genieten van een lekker avondmaal en dan achter mijn naaimachien.  De rok en de vlaggenlijn mag stilaan afgeraken ...

Bent u nog mee ? Ik nauwelijks maar het blijkt te lukken !!!!!
Noot : de overige vier (week)dagen ga ik gewoon uit werken alvorens u denkt dat ik toch wel een héél luilekkerleventje heb.
Ik heb overigens deze week een leuke gelezen :

Als een mens acht uur slaapt én acht uur werkt, heeft die mens nog acht uur de tijd om leuke dingen te doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten