maandag 2 januari 2012

Goede voornemens

Volgens Libelle houden we onze goede voornemens welgeteld tien dagen vol en dan hervallen we.
Ik geef toe, bij mij is het niet veel beter.
Als ik vroeger van een verre reis terug kwam, stond ook ik bol van goede voornemens .... Blij zijn met wat we hebben, minder zeuren, minder stress op het werk, gezonder eten, minder versmossen etc.....
Ik was dan zoooo hard bezig met die dingen waardoor ik nog onleefbaarder werd voor mijn omgeving.
Nu zit ik dus al dagen mijn hoofd te breken over Mijn Voornemens voor 2012.
Ze moeten haalbaar zijn, mogen niet te belastend worden voor mijn omgeving en ik moet ze kunnen volhouden, lastig.

Heb besloten om het bij eentje te houden : stoppen met nagelbijten !!!

Vreselijke gewoonte, maar, het is zoals een rook/drankverslaving ... Ik geraak er niet van verlost. Het is vies, ongezond en je ziet er onverzorgd uit. En toch, ... Al duizend keer gestopt en opnieuw begonnen.
Na een reis naar het onhygienische India was ik op slag gestopt ... Voor een periode van twee jaar. Ook tijdens mijn beide zwangerschappen kon ik mezelf overtuigen dat de foetus in mijn buik geen hinder mocht ondervinden van mijn vieze gewoonten.

Het wordt een lastige zowel voor mezelf als zij die dagelijks met me opgescheept zitten maar ik ga ervoor! Dus, mensen, zij die mij persoonlijk kennen en die vingers nog maar zien bewegen naar die mond, geef er gerust een ferme lap op, ik verdien het.

Om mezelf wat reserve te geven, ik ben ondertussen reeds twee weken gestopt omdat een belangrijke ontmoeting eiste van er extreem verzorgd uit te zien. Met succes .. En nee, nagellak helpt niet en vind ik persoonlijk vulgair!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten