zondag 3 juni 2012

Vakantieplannen 2012

De Vakantieplannen zijn een feit, de invulling laat nog even op zich wachten.
We hebben ons verwend dit jaar ! Sinds juli vorig jaar heb ik geen vakantie meer gehad. Links en rechts wel eens een snipperdag maar echt vakantie .. Neeje ... Alles is opgespaard voor deze zomer omdat mijn moederhart het niet kan hebben dat haar kinders zes weken van de acht weken naar een speelplein of kamp moeten. Zodoende ... alles opgespaard en kiezen maar ...
Het wordt geen avontuurlijke reis dit jaar ... Alhoewel, het wordt ook geen klassieke hotelvakantie ... We gaan voor een mix van sport en cultuur op twee totaal verschillende plekken op twee totaal verschillende manieren ...

In juli gaan we met de mama en de papa voor twee weken naar Oostenrijk wandelen. De eerste week in Voralberg, de tweede week ergens in Tirol (ben de naam alweer kwijt).  Weet niet wat ik mij moet voorstellen onder "wandelen" ... Het zal alleszins niet zijn zoals ik het vroeger deed; zes tot acht uur afzien met de rugzak.  Maar, misschien willen mama en papa wel eens een vlakke tocht doen zodat Ploetermoeder en Het Lief het wat hogerop zoeken.
Voor mij mag het aardig hoog zijn, maaaaaar ... Ik ben bang van wandelen door de sneeuw ! Jaja, lach maar ... Als ik een schuine vlakte moet passeren en er ligt een lap sneeuw dan krijg ik het koud. Het gaat beter met racquetten in de winter maar zelfs dan zie je mij geregeld op mijn poep verder ploeteren.

In augustus gaan we naar Het Zuiden van Frankrijk ! Ik ken Frankrijk niet ... De eerste week zitten we in Frejus, de tweede week in de Languedoc.  Hier opteren we voor een kampeervakantie. Ben benieuwd. Het zal een mix worden van cultuur en zwembad ... De lijst van te bezichtigen steden is langer dan de tijd die we er verblijven en bovendien wil Het Lief Barcelona bezoeken.  Neen, ik denk er nog niet teveel over na hoe mijn kinders erover zullen denken ... Nochtans, in Denemarken vonden ze cultuur beleven best leuk maar ja, ondertussen zijn ze een jaartje ouder en eigenwijzer en koppiger .. Spannend. Bovendien is Denemarken op dat vlak zéér kindvriendelijk ... In elk musea is er een knutselplek voor kinders. Kan het mij onmogelijk inbeelden in La Douce France.

Later meer !! We gaan beginnen sleutelen aan een route :o))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten