zondag 27 januari 2013

Lopen : nieuwe schoentjes

Nieuw Jaar, nieuwe kilometers, nieuw PR's, nieuwe ontdekkingen .. Nieuwe schoenen !
En ben ik daar even teleurgesteld ...

Ben een Saucony fan; heb er nu net mijn derde paar versleten. Ze waren aan vervanging toe mijn maatjes .. Begon last te krijgen van mijn knietjes, het leek alsof ik gewoon blootvoets liep etc.

Super enthousiast naar de Running Center om binnen de vijf minuten buiten te staan met nieuwe, nagelwitte, lelijke loopschoen !

Niet dus .. Saucony heeft namelijk beslist om de gehele schoen te veranderen ..
De hiel werd verlaagd van 12mm naar 8 mm, ze zijn iets breder vooraan .. Kortom, een hele andere schoen.

Passen en lopen en filmen is de boodschap. En ... een ware nachtmerrie, het zat niet lekker;
Ze zaten te krap .. Dus een maatje groter. Nu dit betekent voor mij dus ondertussen een schoen in maatje 42 !!!!!!! Pech hebben natuurlijk want de grotere maat zat te ruim (of te breed vooraan).

Problemen alom .. Had op dat moment al geen zin meer in passen, de kopzorgen staken al meteen de kop op.  Op zoek naar iets anders .. Brooks dan maar. Passen, lopen en filmen .. Ook hier weer het gevoel dat de schoen te krap zat maar hier paste het "maatje meer" weer wel.

Vol twijfels 130 euro neergeteld voor mijn nieuwe paar en huiswaarts ... Ondertussen liggen mijn nieuwe loopschoenen nieuw te wezen in hun doos .. Ik durf er niet mee gaan lopen. Schrik dat lopen niet zal lukken, schrik voor blessures .. Allez, ja, angstig dat het niet zal klikken met mijn nieuwe loopmaatjes.

Hierdoor blijf ik rennen met schoenen die "op" zijn, zorgen voor blessure-leed ... Ben ik nu een gewoonte-beest ? Ik weet het niet ... Het wordt stilaan duidelijk dat ik niet houd van verandering !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten