dinsdag 30 september 2014

Bloggers onder elkaar .. interview

Een aantal maanden geleden verscheen er een berichtje op de blog van "Ren mama, ren" .(www.renmamaren.com).
Ze doet graag interviews met hardlopende mama's en ze zocht kandidaten ...
Ik had er wel zin in, wilde eigenlijk mijn verhaal nog eens kwijt en de drogreden dat lopen en moederen niet samen gaan kwijt schelden.

Het werd een lang interview; ik kreeg een vragenlijst en liet me gaan, volledig !
Het resultaat hiervan kan je lezen via volgende link :

http://www.renmamaren.com/2014/09/peggy-loopt-hard.html

Gelukkig zijn er nadien wel wat dingen gewijzigd :
- ondertussen ren ik terug "buiten" weliswaar nog steeds met de track in mijn hart en hoofd
- loop ik ALTIJD met mijn ID-tag. Vind ik hem niet, loop ik niet *
- loop ik terug vlot 10 kilometer in een behoorlijke tijd (net geen 10 km/u)
- ben ik een jaar verder na mijn ongeval en heb ik een aantal zaken kunnen klasseren
- ben ik terug naarstig boeken aan't bestuderen over lopen, trainingen, voeding, kracht, core
- bestudeer ik het net op zoek naar lopen die ik graag zou willen mee maken (weliswaar niet onder tijdsdruk)
- loop ik nog altijd niet pijnvrij, functioneer ik nog steeds niet pijnvrij maar ik gaf het een plaats
- heb ik gemerkt dat mijn kleerkast bestaat uit sportkledij ... en sportkledij
- kan ik er terug van genieten als anderen een wedstrijd rennen zonder geprikkeld te worden
- is mijn lichaam krachtiger geworden dankzij de fitness waar ik veel aandacht besteed aan core en krachtoefeningen (ondanks dat het resultaat visueel uitblijft)
- heb ik een nieuw loop/fiets/zwemhorloge aangeschaft (een TomTom, heerlijk)
- plan ik stilaan terug intervaltrainingen op de loopband, weliswaar aan een slakkentempo en lange intervallen (10 minuten aan X, 10 minuten aan X,....)
- ben ik naarstig op zoek naar mijn trainingsschema's van Energylab die ik ergens in een hoek geklasseerd heb
- ben ik bijkomend begonnen met zwemmen, in de hoop mijn benen krachtiger te maken
- begin ik mij mentaal ook terug sterker te voelen

Of ik terug ben ? Dat niet ... Maar stilaan kan ik terug genieten van mijn loopjes en stilaan zit ik terug aan mijn runners' high ...


* de ID-tag zou elke loper met meenemen. Het is een hanger rond je nek vergelijkbaar met de mannen van het leger.  Je kan er belangrijke informatie op melden zoals je naam, bloedgroep, noodnummer, RISIV-nummer, mogelijke allergieën etc ! Je kan deze bestellen via www.goedgemerkt.nl ... Het kost niet zo erg veel en je bent meteen in goede handen mocht er iets gebeuren. Onlangs las ik een bericht van een loper die onwel geworden was, viel en die ze niet konden identificeren. Liever niet !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten